dinsdag 1 november 2011

Stoeltje's van de luikse markt

Zoals ik al eerder heb vermeld zijn we een paar weken geleden naar de luikse markt geweest...
Mijn schoonzussie heeft toen deze 2 juweeltje's gevonden, maar aangezien ze meer verstand van schoenen heeft,... is het aan mij de klus om ze te veranderen..

Nou dat doe ik graag hoor , maar aangezien dat ik nu even in een hele drukke tijd zit... i.v.m. het opstarten van een eigen zaak heb ik ze meegenomen naar school...






Het zijn stoeltje's met een rieten zitting, alleen het riet was niet meer mooi en zoals veel oude meubels heel erg muffig..... ach zeg eigenlijk maar stinken...










Dus word dit helemaal uitelkaar gehaald zodat je het frame over hebt......







Hier voor in de plaats komen elastieke banden, in een vlecht werk .
En daaroverheen komt een laag jute...
Over het jute heen komen 2 cirkels een klein deze eerst en dan een grotere..
Dit is om een mooie bolling te krijgen..
Daarover heen komt een flinke laag schuim mijn keus gaat naar 4 cm.







Nou dan gaan we naar de volgende lagen en dit bestaat uit een laag dracon (fiberfill) en daarover heen een laag ongebleekte katoen..







Nou we zijn er bijna nu gaat het stof erover .....
Rebecca was al een hele tijd gek op dit stof , en gelukkig kon nelleke toen er nog voor zorgen dat ze het nog kreeg..
Super lief van je hoor ( maar dat weet je wel hé) ;-))) !!!!
Becky is zooooo gek op dit stof dat ze ondertussen al 3 stoelen ervan heeft hahahaha......






Zo nu de andere nog, en de klus is weer geklaart...... becky blij.. ik blij !!!!!
Maar mijn broertje niet...... want hij moet ze nog verfen WHOAAAAHAHAHAHAHAHA....






liefs Gustaviana xxx


..

15 opmerkingen:

  1. Wat heb jij gouden handen. Origineel vond ik ze niet zo maar deze zijn echt super geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow zeg ik vind ze me toch Prachtig......groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk!

    Maar ze zijn wel prachtig geworden.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt weer mooi hoor!!!! en verven, ik zou ze zo laten.
    Lekker brocant.
    Groetjes, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig geworden. Niets meer aan doen.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind ze perfect zo....! Mooi met die verwering in de verf....en die stof......Prachtig!
    Heerlijke dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh meid...daar was dus de stof voor!! Nou wat zak Rebecca hier blij mee zijn zeg!
    Ze zijn geweldig geworden!

    Doe haar en je broertje maar de groetjess van ons.

    liefssss

    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Viana...
    Nou die zijn echt prachtig geworden zeg!!!! Je mag trots zijn op jezelf..Ik doe het je niet na hoor...Ik wilde je nog even bedanken voor je hulp..ik had je een mailtje gestuurd maar ik weet niet of het is aangekomen..zit te klooien met het reageren want ik kan tot nu toe alleen maar reageren dmv naam/url. Via google lukt het me (nog) niet.

    Fijne dag verder en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wowww wat zijn ze mooi geworden zeg ....is maar goed dat jij het heb gedaan hahahha want met ervaring in schoenen kom je niet zo ver met zulke stoelen hahahah ieder zijn vak ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw Viaan, wat een knap staaltje werk weer en dat stofje is weer om te smullen. Ik heb er nog een kerstlaarsje van wat je gemaakt hebt. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige make over!
    En wat een gave stoelen zeg, ik vond ze met de rieten zitting ook al mooi, met de stof nog mooier!
    Wat een klus om te doen zeg, al die stappen voordat het klaar is.
    Maar het resultaat is echt mooi!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. deze stoeltjes zijn supermooi geworden ... ik moet dringend eens naar "la cité ardente" ... Luik was immers de geboortestad van m'n grootvader! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De stoeltjes zijn inderdaad prachtig geworden! Wat leuk dat je die stof nog kon krijgen! Ik heb nog n restje, want ik geloof we hadden die toen rond dezelfde tijd gekocht. En wat spannend zeg, een eigen zaak, leuk zeg!
    Fijne avond wenst,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey hey..Hier nog ff een berichtje van mij.
    Ik heb je tip opgevolgd en ik ben benieuwd of het gaat werken..kwam trouwens veel bekende gezichten tegen bij de reacties van de creamutsjes. Ben dus niet de enige met dit probleem..pfff gelukkig!!

    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

soms gaat er iets aan je hart

soms gaat er iets aan je hart
het gaat buiten je om en je kan er niets aan veranderen ... dat doet pijn!

Mijn kleine grote liefde

Mijn kleine grote liefde
mexx loveyou

Een grote liefde van mij !

Een grote liefde van mij !
Balou loveyou tooooo